Very Good 8.4 Score based on 590 reviews

Payment methods Master Card, Visa

590 persons have written a review about CHAFLO & CO

T. DT
Reviewed on 04/09/2016

Erg teleurgesteld en om nooit meer te herhalen

Als koppel gereserveerd op zaterdagavond. Kleine tafeltjes, interieur ondermaats, voelt aan als "gezellige" kantine. Studentikoze bediening, absoluut niet wat je vandaag van een professionele zaak mag verwachten. Aperitief van het huis werd geserveerd met zeer eenvoudige hapjes (enkele olijven en geitenkaas van "de supermarkt"). Voorgerecht erg teleurstellend ; 'ganzenlever' was slechts terrine, zalmcarpaccio niet afgekruid en voorzien van gefrituurde ajuin "uit de pot". Hoofdgerecht in zelfde lijn ; salade royal kon er nog mee door (jammer genoeg opnieuw ganzenlever terrine maar bon, dit was een salade). Agnussteak werd echter geserveerd met voorverpakte frieten, en pickled groenten bleken ajuntjes en augurkjes "uit de bokaal". Hier is duidelijk geen chef de naam waardig in de keuken aan het werk. Gekozen wijn van de kaart bleek niet meer verkrijgbaar (ik had het al voelen komen) , voorgesteld alternatief was van duidelijk mindere klasse maar werd gelukkig wel correct verrekend. We hebben vervolgens de zaak zo snel mogelijk verlaten want hier valt geen culinair plezier noch gezelligheid of sfeer te rapen. Kortom : af te raden.

Sarah Bollaert
Reviewed on 18/03/2016

Tweemaal een haar in het eten

Vorig bezoek had ik een haar in mijn eten, deze keer opnieuw. Zelf geen sorry gekregen, enkel dat ze het gaan meedelen in de keuken. Het eten was goed, maar niet super. Zelf mijn tafelgenote zei dat ik beter kan koken. Voor mij is gerookte zalm geen gebakken. Verschillende vlekken van voedsel op de muren te bespeuren. Herschilderen is een ringend must.

Sabine Van Bever
Reviewed on 21/09/2015

Nooit meer!

We hadden gereserveerd tegen 18u30 omdat mijn ouders niet graag laat eten s'avonds. Bij het binnenkomen was alles prima. Vlug een aperitiefhapje en aperitiefje dat mooi gevolgd werd door ons voorgerecht. Mijn rundscarpaccio was echter (nog) bevroren. Daarna begon het. Wachten......wachten.....wachten. Ondertussen was de fles wijn en water op die we besteld hadden. Na meer dan 1u30 wachten op ons hoofdgerecht riepen we een ober die al een half uur eerder teken had gedaan dat ons eten er alle momenten ging zijn. Blijkbaar waren ze ons vergeten in de keuken. Geen excuses, er werd ons niets aangeboden en mijn man werd zelfs nog verweten dat hij niet vriendelijk was terwijl zij (obers) altijd vriendelijk probeerden blijven. Althans dat was het antwoord dat we kregen. De avond die een mooie avond moest worden eindigde in mineur... Bij de afrekening heb ik gemerkt dat ze de wijn niet aangerekend hebben maar misschien zijn dit ook gewoon vergeten.Ons zien ze daar in elk geval nooit meer terug.

Sofie Salden
Reviewed on 31/05/2015

Vegetarisch met spekjes

Het is theoretisch blijkbaar geen probleem als je met een grote groep (17 man) komt eten en er zijn vegetariërs bij. De chef biedt ons een vegetarische salade geitenkaas aan, klinkt goed. Salade komt toe met versnipperde spekjes op de geitenkaas en over de rest van de salade 'gedrisseld'! Wat? Na dit te melden komt de onvriendelijke jonge ober duidelijk tegen zijn zin onze borden halen zonder verontschuldiging, hij moest het ook eerst aan de chef navragen alvorens hij onze borden wou terugnemen. Ondertussen zitten onze vrienden gezellig te smullen van hun eten, wij wachten. Na enkele minuten krijgen we exact dezelfde borden terug met de spekjes ervan afgehaald, op enkele uitzonderingen na! Dit is blijkbaar hun manier van werken en respectvol met hun klanten omgaan. Wij melden dit, onze borden worden weer opgehaald terwijl een vrouwelijke ober haar excuseert en ons garandeert dat onze salade nu van begin af aan opnieuw zal gemaakt worden. Waarom gebeurde dit niet van de eerste keer? We krijgen een fles water aangeboden voor te compenseren van de wachttijd. Na ongeveer even veel tijd als de afgehaalde spekjes salade krijgen we een ware vegetarische salade geitenkaas voorgeschoteld, die ons goed heeft gesmaakt ware het niet dat wij goed en wel konden beginnen aan ons eten terwijl het merendeel van onze tafelgenoten al klaar of zo goed als klaar waren met hun eten. Erg jammer, een eerste misser kan ik nog begrijpen (hoewel) maar zich bezig houden met zulke praktijken, onbegrijpelijk en vooral ongegeneerd!

Debbie
Reviewed on 20/05/2015

Voor herhaling vatbaar

Gisteren 19/05 voor de eerste keer naar hier gekomen en is heel goed en aangenaam meegevallen. Lekker eten, lekkere wijn en de bediening en onthaal was ook niets op aan te merken, waren allemaal vriendelijk. Zeker voor herhaling vatbaar!

Sarah Van Steenbergen
Reviewed on 30/03/2015

We gaan niet meer terug...

Uit eten gaan, is een totale ervaring en draait om meer dan wat er op je bord ligt alleen. De zaakvoerder heeft dit nog niet goed begrepen. We hadden gereserveerd nadat we op de website gelezen hadden welke weeklunch geserveerd zou worden. Eens in het restaurant aangekomen, bleek deze info via mobiele wegen niet te kloppen. We hebben dan maar à la carte gegeten, aangezien mijn vriend niet echt een visliefhebber is (en de nieuwe weeklunch vooral vis bleek te zijn). Het eten was heel goed. Iets negatiefs kan en wil ik niet kwijt over de verfijnde keuken. De bediening daarentegen was niet om over naar huis te schrijven... De dame in kwestie (middelbare leeftijd, kort donker haar) weet niet hoe om te gaan met klanten. Spontaniteit was ver te zoeken. Ze was koeltjes en deed gewoon haar werk, zonder meer en zonder gevoel. Wanneer we wilden afrekenen, heeft ze ons meermaals 'genegeerd' of ze gaf ons alleszins dat gevoel. Bij het naar buiten gaan, passeerden we de zaakvoerder die zelfs niet opkeek. Een begroeting of bedanking kon er ook niet van af. Vriendelijkheid kost niets, enkel wat moeite. Het gevoel waarmee je klanten het restaurant verlaten, is minstens even belangrijk als de kwaliteit van de maaltijd. Wij kwamen hier regelmatig, maar dat is verleden tijd.

iris grauwels
Reviewed on 15/03/2015

Slechste ervaring ooit

Kregen voor nieuwjaar een cadeaubon wijnproeverij en kozen chaflo eruit. Gingen er gisteren 14 maart naartoe na reservatie per e.mail op 15 februari. Moesten er ten laatste 17h15 zijn voor de wijnproeverij en om 18h00 dineren wat we wel vrij vroeg vonden. Nog eerst even gebeld voor vertrek want voor ons 42 km rijden of alles nog ok is. Komen daar om 17h00 toe. Het personeel zat daar te eten en een dame kwam ons ontvangen en we moesten aan een niet gedekt tafeltje zitten. Beetje later kwam een man voor elk van ons beide 3 vieze bevlekte lege glazen zetten en we mochten tussen 4 wijnflessen er 3 uitkiezen en 1 keuze was verkeerd en de flessen ver leeg geen spuwbak? De man was weg we namen van elk 1 slokje de eerste leek azijn de 2de iets minder azijn de derde de beste van de drie toch niet voor aankoop geschikt. Onze bon van 24,90 euro hierin besteden zagen we niet zitten. Daar zaten we dan en waar is de uitleg zoals beschreven in boekje cadeaubon ? Volgens ons waren die flessen al 1 of meerdere dagen open ? Als hij dan eindelijk terugkwam vroegen we of ze rioja wijn verkochten en dan mochten we even mee in den halven donker in de stock waar we dan een deftige wijn van rond de 18euro de fles vonden die we kennen en zonder proeven kochten wij daar een kistje van 6 van en hadden via de bon dan in feite 1,3 fles gratis. Onze vaste leverancier geeft altijd 5 plus 1 gratis. Het was dan 17h35 geworden ipv 18h00 want proeverij zou 45 min duren ? Is de slechtste proeverij die we ooit meemaakten. En dan krijg je hier bovenop te horen dat het restaurant volzet is en we er niet kunnen dineren ondanks dat 1 maand op voorhand alles geregeld was en er zat geen kat in het restaurant er lag daar alleen een man te slapen op een bank? Zoiets hebben wij nog nooit meegemaakt. Een echte schande. Gelukkig is de aangekochte wijn heel lekker.

Sarah Van Steenbergen

Positief: + lekkere smakencombinaties + mooie...

Positief: + lekkere smakencombinaties + mooie dressering + lekkere, verse producten + gezellig kader + porties zijn ok + verhouding prijs en kwaliteit is goed Negatief: - de gangen komen te snel na elkaar (aangezien ik dit van veel mensen hoor, mag de patron hier toch rekening mee houden) - lawaaierig bij veel volk - het kan heel erg warm worden in de zaal - geen plaats kiezen dichtbij de wijnkast, de geur wanneer deze wordt geopend is echt niet aangenaam (tijdens het eten) - men is nogal gefocust op zoveel mogelijk mensen bedienen op een zo kort mogelijke tijd. Hierdoor gaat het rustig genieten tijdens het tafelen verloren. Ik heb steeds het gevoel dat de tafel zo snel mogelijk weer vrij moet zijn voor een volgende service...

Prosper

CHAFLO een AANRADER

We waren aangenaam verrast en dit op meerdere vlakken, zoals : ontvangst, bediening, kwaliteit. We hebben ondertussen meerdere vrienden en kennissen de CHAFLO aangeraden.

Marleen

zeer goed

kreeft was ok zeer lekker sausje en met pasta erbij goed om de saus op te eten. Na 20 u gekomen en dat is leuker minder massakeuken. Be bediening was heel vriendelijk!