Very Good 8.4 Score based on 82 reviews

Seafood Meat

Monday & Tuesday

Show phone number Email Website Facebook

Hartelijk welkom,

De filosofie die schuilgaat achter Le Grand Bleu is simpel en heeft niet veel uitleg nodig : Met een knipoog naar vis, schaal- en schelpdieren verfijnde gerechten bereiden op basis van dagverse kwaliteitsproducten tegen een betaalbare prijs! Genieten van een gastronomische maaltijd in een sfeervol kader moet wat ons betreft immers toegankelijk zijn voor ieders beurs.
En de blijken van appreciatie die we konden lezen in tal van recensies maar ook in gidsen als Michelin (met een Bib Gourmand), Gault Millau (prijs plezier en uitstekende lunch) en de Henri Lemaire, doen ons vermoeden dat we op de goede weg zijn.

In de zomermaanden is het ook heerlijk vertoeven op ons Provençaals terras...

**Nieuw interieur + vleesalternatief in elke menu **

Tot binnenkort,
Het team van Le Grand Bleu

Le Grand Bleu is gesloten op maandag en dinsdag (uitgezonderd feestdagen).

Middag 12u00 tot 16u30 (keuken tot 13u30)
Avond 19u00 tot 24u00 (keuken tot 20u30)

Facilities Ambiance Cool, RestoBookings Promotions, Possibility to book real-time, Private room, Parking, Air conditioning, Terrace, Garden, Take-away, Wi-fi, Home caterer, Meeting, Vegetarian menu Atmosphere Authentic surroundings, Romantic setting, southern
Payment methods Maestro, Sodexo Lunch Pass®, American Express, Diners Club, Master Card, Visa, Bancontact, Sodexo Card®

82 persons have written a review about LE GRAND BLEU

This restaurants is recommended for:

• Couples 67%
  • Groups 17%
  • Business 50%
  • Topdining 42%
  • Best value 92%
V DP
Reviewed on 05/05/2016

Tot de volgende keer!

De zaak leren kennen via via en heel erg genoten van ons eerste bezoekje! De kreeft was subliem en mijn man vond de ribbetjes de beste van Gent & omstreken... haha, grappig voor een kreeftenrestaurant. Zeer vriendelijke bediening, niets is teveel gevraagd. We komen zker snel terug.

Dujardijn Matthias
Reviewed on 28/03/2016

Prijs kwaliteit top

Voor 29 super wat je krijgt! Lekkere smaken en lekkere kreeft! Je zit wel heel dicht bij elkaar boven!

Gina de Brouwer
Reviewed on 21/03/2016

Kader is mooi vernieuwd maar toilet blijft...

Kader is mooi vernieuwd maar toilet blijft een ernstig minpunt. Slechts 1 toilet voor dames en heren en hoegenaamd niet rolstoel toegankelijk. Eten was zoals steeds erg goed prijs kwaliteit. Bij de all in formule moesten we wel steeds vragen of we nog een beetje wijn konden krijgen

Freya Delarbre
Reviewed on 19/03/2016

Zeer goed!

We gingen langs via de Restodays. We werden vriendelijk onthaald en konden direct aan onze gereserveerde tafel. Het eten was erg lekker en de bediening was zeer vriendelijk. Het enige minpuntje is dat er onvoldoende parkeergelegenheid is in de buurt.

Luc Myny
Reviewed on 14/12/2015

Le Grand Bleu niet alleen voor zijn kreeft

Genoten van een lekkere lunch met correcte en snelle bediening, zeker voor herhaling vatbaar !

Patricia Blanckaert
Reviewed on 11/12/2015

Een aanrader!

Zijn heel vriendelijk zeer lekker eten & vriendelijke & vlotte bediening kortom perfect, was de 2 de maal dat ik er ging eten.

Dirk Casteleyn
Reviewed on 04/12/2015

Heel lekker geluncht

We hebben heel lekker gegeten met de sodexo lunch formule , mooie presentatie , lekkere en gezonde keuken en een vlotte bediening. Het was ons eerste bezoek aan het restaurant en we komen zeker terug!

Ilse Boons
Reviewed on 12/10/2015

Lekker maar je moet veel geduld hebben

We gingen in de Restodaysweek bij Le Grand Bleu eten. We kwamen toe en zagen een tafel van 16 personen die à la carte bestelden (zowel voorgerecht, hoofdgerecht als dessert). Dat is om problemen vragen. We moesten héél lang op ons eten wachten, terwijl de Restodays-menu toch een vaststaand gegeven is (er waren nog mensen die deze menu namen). De lange wachttijd overschaduwde het eten dat wel lekker was.

Claudine van Waegevelde
Reviewed on 08/10/2015

Doodgewoon super!!

Tafeltje gereserveerd voor het avondeten met de aanbieding van Restodays. Aperitief met verse ongepelde garnalen,4 gegratineerde oesters, kreeft met getomateerde roomsaus en puree, kreeft met broccoli en tomaat (wat wij zelf bijvoegde als hoofdgerecht want als je hier bent moet je doodgewoon genieten van de kreeftbereidingen!!), en sabayon met vanille-ijs.... Alles perfect klaargemaakt en met plezier bediend én opgegeten!

Jeanne Hyrecht
Reviewed on 07/09/2015

Aanrader!!

Top restaurant!! Prijs kwaliteit super!! Vriendelijke bediening, toffe sfeer & zeer lekker eten!!