Very Good 8.2 Score based on 23 reviews

Grote Markt 34 2800 MALINES

Brasserie Belgian French

Thursday

Show phone number Email Website Facebook

Dit huis heette in 1559 ´Stalenburch´ en in 1647 ´Horenbreker´. Jan Jozef Verberckt, varkensbeenhouwer verving in 1774 de houten gevel door een bakstenen gevel met arduinen vensteromlijstingen en plaatste een varken op de geveltop, dat er nu na meer dan 200 jaar nog steeds prijkt.

Het verhaal doet de ronde dat de vroegere eigenaars van ´t Varken´ steeds in ruzie lagen met hun buren, de bewoners van ´t Leeuwke´ daar het varken liggende op de geveltop, steeds zijn gevoeg deed in de goot van het nevenstaande huis.

Vanaf 1900 werd het dan de befaamde ´Bavaro Belge, om vanaf 1974 door Jeff Piscaer & Daisy Van Dijck, die hij leerde kennen bij de openingsreceptie, definitief omgebouwd te worden tot de huidige ´Carlton´.

In 1994 werkte Patrick als garcon in de zaak, en Ilse achter de bar. Tweeeneenhalf jaar later gaven ze elkaar het ja-woord. Sinds april 2008 zijn ze fier U te mogen begroeten in "hun" Carlton. .

2 Jaar later hebben we besloten om de zaak een nieuw elan te geven. Het oude interieur is volledig gesloopt en vervangen door een trendy, maar toch warm en gezellig interieur.

Facilities Children's menus, Parking, Air conditioning, Dogs allowed, Terrace, Wi-fi Atmosphere Contemporary surroundings
Payment methods American Express, Master Card, Visa, Bancontact

23 persons have written a review about BRASSERIE CARLTON

This restaurants is recommended for:

• Couples 100%
  • Topdining 100%
  • Best value 100%
Rita Gillabel
Reviewed on 16/02/2015

Valentijn!

Vanaf het aperief tot het dessert lekker ,verzorgd,niks op aan te merken.Proficiat voor de keuken en de bediening. Voor een Valentijnsmenu hadden we wel een kleine versiering of een bloemetje op de tafel verwacht. Wij komen zeker terug

Rita Gillabel
Reviewed on 16/02/2015

Valentijn!

Daniël Marivoet

Leuke eetervaring

Gisteren zeer lekker gegeten. De bediening was top en zeer vriendelijk. De chef kent zijn zaakjes en toverde mooie borden met een gevarieerd smaakpalet. De wijnkaart had misschien een ietsje ruimer gemogen. Maar al bij al: hier komen we nog!

Vicky Van Den Bossche
1 Beoordeling

Super lekker, super vriendelijk, aangenaam

heel lekker gegeten, de jeugdige kelner deed super hard zijn best en heeft ons excellent gesoigneerd! De crème brulé is een echte aanrader! Graag tot nog eens

van herp

toprestaurant

zeer goed restaurant

Kathy

Decent food, slow service

We spent close to three hours at Carlton over lunch due to the extremely slow service. The food was good, but not mind blowing enough to justify the very, very long wait for food. Staff was friendly but the food was simply way too slow.

kees blok

Knap

Aangename persoonlijke verwelkoming Sympathieke bediening Mooi menu op niveau Proficiat Aanrader

André

lekker gevariëerd

Verrassende smaakcombinaties; uitstekende presentatie van de gerechten

Heidi

Brasserie

Jammer , het was nogal een luidruchtige zaak.

André

Uitstekend voor een brasserie

We zijn aangenaam verrast door het lekkere eten in de Carlton. Van aperitiefhapje tot dessert was alles mooi gepresenteerd, soms onverwachte combinaties, maar bovenal zeer smakelijk. We hebben ook een tussengerecht gegeten, waarvoor we een kleine meerprijs betaalden, maar dat was echt superlekker. We komen hier zeker en vast terug.