Reviews for La Durée

8.0
Alain

Les plats sont superbement dressés, une grande...

Créatif évidemment, mais sans excès. Travail sur les textures autour d'un même ingrédient. Tout est bien sûr excellent, parfaitement maîtrisé. Je retiens la délicatesse des associations de couleurs et de formes. Seuls regrets ? service trop long pour un lunch + salle un peu froide.

Miroslav

Lekker eten, alhoewel service kan net iets...

We wouden graag eens proberen het dinneren in 2* restaurant. Na ons laatste bezoek aan 1* restaurant Marcus in Deerlijk waren onze verwachtingen groot. Bij het binnenkomen waren we iets wat te geforceerd ontvangen door jong personeel. Dus niet al te beste indruk. Bij het apperitieven hebben we vraag gekregen wat onze keuze was, maar dit was nogal moeilijk zonder een menukaart. Uiteindelijk hebben we onze keus kunnen maken, en dan begon het carrousel aan smaken. Elke amuse was heerlijk. En het gerechtjes op zich: subliem. Smaken pasten erg goed bij elkaar. Alhoewel voor mij kon het toch nog net wat specialer zijn. Maar zeker niet negatief bedoeld. Dus in het algemeen waren we tevreden met ons bezoek. Alleen nog wat meer ervaren personeel, en dan is het zeker top. En de prijs? Als je naar 2* restaurant gaat, dan kijk er niet naar. Er zijn wel duurdere restaurants :-)

Peter

Geen STAR ervaring

Echt onbegrijpelijk dat deze zaak 2 sterren heeft. Matig eten, ondermaatse bediening, fletse en dure wijn. Veel bistros in de streek zijn stukken beter en aan de helft van de prijs. Echt een ontgoocheling en geen aanrader. Ze zien ons daar echt niet meer terug.

ANNELIES

matig tevreden

het was te druk en het restaurant straalde geen rust uit. Geen goede en vlotte ontvangst. Personeel loopt niet op zijn gemak en is te gehaast met alles. we kregen bij de hapjes een vuil bordje...

Alain

een franse 3 sterren waard

Prachtige amuse-bouches, heel duidelijke uitleg van de juffrouwen sommelier en Opdienster. Ook heel lekkere sneopjes b en fruit bij koffie. Prachtige heel uitgebreide koffie en alccolkaart. Jammer geen " huiswijn ", en daardoor wijn redelijk duur. Voorschotel en hoofdschotel super, en, niets negatiefs op aan te merken.Eén fout, nederlandse uitspraak van opdiener laat te wensen over ; praktisch niet mogelijk hem te begrijpen. We denken terug te gaan.

Karel

uitstekende kennismaking

Veel jonge krachten die de dienst uitmaken, maar ze doen het goed. Om keuken en bediening samen te vatten: zonder meer 2 sterren waard! Aperitief op terras is na een drukke dag uiterst welkom om nog een luchtje te scheppen. De zaal binnen biedt veel afstand en ruimte en de akoestiek is dik in orde zodat je een aangenaam gesprek aan tafel hebt zonder andere tafelgesprekken ongewenst te moeten delen. De mooie wijnkaart biedt helaas zeer weinig tot geen aanbod in halve flesjes wijn, maar de keuze per glas biedt een heel goed alternatief. Mbt het donkerbruine voltapijt zou ik durven aanraden om het eens te vervangen, de zaal zou veel frisser ogen, nu misschien een beetje te depri?

Lekker eten op creatieve wijze!

Mooi gepresenteerd en vooral super lekker. Wijnselectie voor de prijs niet erg top.