14/20 Gault&Millau
Ninoofsesteenweg 220 1700 DILBEEK
€€€€
Sunday - Monday
Show phone number Email Website
Vaste waarden moet je koesteren, ook in de restaurant- wereld. Chef Peter Leemans opende 18 jaar geleden samen met zijn echtgenote Katia dit restaurant op de Ninoofsesteenweg. Een uitstekend adresje voor wie in de rand rond Brussel van een dagverse keuken volgens een correcte prijs-kwaliteit verhouding wil genieten.
Peter werkte jaren in de Comme chez Soi en kookt graag à la minute en volgens de wensen van de klanten. Met eerlijke en seizoensgebonden producten serveert hij een mooie kaart met gevarieerde vis- en vleesgerechten. Betaalbaar: voor €25 geniet u van een weeklunch met hapjes- bord, hoofdgerecht, koffie, dessert en een glas wijn.

Andere formules zijn het Marktmenu (€40, niet op vrijdagavond en zaterdagavond) en het 6-gangen Degustatiemenu (€80) waarbij u proeft van een menu samengesteld volgens de ‘heug en de meug’ van de chef. Toppers van het huis zijn de patrijs, de kalfszwezerik en de ganzenlever, al 18 jaar de trots van de zaak. Ook leuk: in het stijlvolle interieur zijn de kinderen van Peter en Katia – Clara, Elena en Elise en Lucas – alomtegenwoordig. Op grote foto’s brengen ze hun kookkunsten tot leven.

De Kapblok biedt tevens een goed draaiende traiteurdienst die zowel bij bedrijven, op feesten als bij u thuis levert en kookt. Wie een feestje organiseert of op het bedrijf een vergadering, cursus of seminarie plant, kan snel het team van Peter inschakelen. Hij zorgt voor wat gevraagd wordt: een assortiment broodjes, ontbijtkoeken, hartige hapjes voor recepties, slaatjes, pasta’s, koude en warme buffetten, walking diner, demo koken, warme gerechten, enzovoort.

Voor grotere groepen, events en bedrijfsfeesten werken wij graag samen met Feestzaal De Cafcauter te Herne, Feestzaal De Majeur te Roosdaal, Event locatie De Potgieter te wambeek, event locatie Zeppos molen te lombeek,

Restaurant de Kapblok is ook uw partner bij uitstek tijdens alle thuismatchen van RSCA anderlecht. Ook tijdens de play-offs. U zorgt voor de tickets en wij zorgen voor het ontvangst van uw gasten, een gastronomische maaltijd aangepast aan het seizoen, het transport naar het stadium en terug gevolgd door een gezellige afsluiter in het restaurant.

Jean-Baptiste

Spécialité de porc. A déconseiller !

Bon accueil mais ambiance un peu froide. Fin jusqu'au plat principal mais très petites portions, genre dégustation. Cela fait déjà la deuxième fois que je suis obligé d'y aller et dommage que, dans le menu, se soit chaque fois du porc comme plat principal. Et de plus cette fois servi avec la couenne ! Vraiment écœurant ! Et en dessert, morceaux de soit-disant gaufres de Bruxelles, en fait une pâte assez lourde. Je suis rentré de là avec une petite indigestion. Bons vins néanmoins dans le menu « all-in ». Mais à déconseiller absolument

Yodming

Aanrader

Goede ontvangst,vriendelijke en vlotte bediening,lekker eten en drinken. Een aanrader !

Michel

Heel lekker gegeten

Prima avond uit beleefd, leuk kader, heel lekkere keuken. Absolute aanrader

Edwin

Lekker voor eerlijke prijs

Gisteren lekker gegeten voor een eerlijke prijs. Er worden goede producten uit de klassieke keuken verwerkt tot een prima gerecht.

VIVIANE

Pure smaken !

Een mooi, evenwichtig menu met een heerlijk voorgerecht van kabeljauw en als afsluiter een super moelleux. Geen overdadige sauzen, wel perfecte garing van vis en gevogelte in het hoofdgerecht. En als omkadering de juiste wijnen. Een aanrader voor een culinaire ervaring !

luc

Super resto familial

les amis que nous invitions nous ont félicités plusieurs fois pour notre choix. Faut-il en dire plus?

Vicky

Super lekker gegeten!

Lekker eten, vlotte bediening en mooi kader, meer moet dat niet zijn!

Suzanne

Vive le Kapblok !

Je connaissais le "Kapblok" depuis longtemps et n'avais donc aucune appréhension en y invitant une amie par le biais de Restobooking, même si - c'est dommage - le détail du menu n'était pas indiqué à l'avance. Hier soir, la superbe qualité habituelle était au rendez-vous et le rapport Q/P évidemment encore meilleur que de coutume. La patronne (en salle) est hyper-chaleureuse et attentionnée, mais il me semble que la nouvelle répartition des tables enlève un peu à l'ambiance "cosy" qui règnait auparavant. Un seul mini bémol pour hier toutefois: l'attente entre les plats fut un peu longue. Mais que ne pardonnerait-on pas à cette charmante adresse, digne des meilleures de la capitale !...

Ilse

Poor Service

We took the supplement for all inclusive beverages +€23. However, at several occasions our glasses were empty and we had to ask if we could have a second glass of Wine. We had to ask explicitly for some water and next day, I remarked that the same wine as served during dinner was sold at €5 at the butcher ;-( Expensive all in!! Food was ok.

Eddy

fantastisch verrassingsmenu

Wij kregen zaterdagmiddag een fantastisch 3 gangenmenu voorafgegaan door 3 huisbereide aperitiefhapjes . Het wijnarangement aan 23 euro/pp. was eveneens van hoge kwliteit en omvatte aperitief/champagne , 2 glazen witte wijn , 2 glazen rode wijn , water en koffie met verschillende koekjes . Wij keren zeker terug . Nelly en Eddy De Cock-Goessaert