Restaurant De Verborgen Tuin

Michel Dauwe GERAARDSBERGEN, Belgium
MichelDauwe
Reviewed on  01/05/2014 17:53

Genieten!

We hebben het degustatiemenu geproefd zonder de kazen. De chef tovert in alle schotels een zeer gevarieerd smakenpalet, zeer goed gecombineerd en perfecte garing van groenten, vis en vlees. Dat zijn nu perfect beetgare groenten: gaar maar toch noch een min of meer krokante beet in het midden (niet zoals sommigen half rauw durven benoemen als beetgaar). De begeleidende wijnen zijn zeer goed gekozen, de citroencocktail is als aperitief gepast zuur en zoet, de champagne mocht iets minder zoet zijn naar onze smaak (mijn schoonzus zou hem wel zeer lekker vinden). Als enige nadeel zou ik de voorstelling van onze Geraardsbergse mattentaart in het dessert willen vernoemen. Een echte mattentaart is nogal groot en te zwaar na een culinair menu, daarom presenteert de chef een mini-versie tussen andere smaakbommetjes. Door de mini-omvang is er te weinig vulling (matten) en overheerst de bladerdeeg. Hierdoor kan ik niet de aroma's van amandelessence en eigeel in droge verse kaas terugvinden. Opgelet: laatste opmerking gaat zeker geen domper leggen op het genot van het genuttigde 6-gangenmenu. We kregen een vlotte en vriendelijke bediening, niet stijfburgerlijk maar toch correct met de juiste info over eten en drank. Dit was een memorabel culinair genieten ter gelegenheid van onze huwelijksverjaardag. Voor een arbeiderskoppel mag het natuurlijk wel altijd iets goedkoper zijn :-) maar het is zeker zijn geld waard!

Michel Dauwe
1 Review