Restaurant Sans Cravate

Langestraat 159 8000 BRUGES
placeholder Stefan Ruysschaert KNOKKE, Belgium
StefanRuysschaert
Reviewed on  20/06/2015 15:48

De kok kan koken maar toch een maar...

Na wat aarzelen zijn we toch naar Sans Cravate gegaan. Er waren immers ook nogal wat negatieve commentaren te vinden op internet. De ontvangst was correct. We kozen voor de vier gangenlunch met begeleidende wijnen en namen een glas champagne. De champagne was goed. Het eten was subliem wat de smaken betreft (in onze ogen zelfs meer dan de 16/20 waard). De begeleidende wijnen waren correct. Er is echter maar één glas (glaasje) per gerecht voorzien en bijvragen is bijbetalen. Dit vonden we vrij teleurstellend aangezien we gewoon een tweede glas rood vroegen omdat de tijd tussen het eerste glas rood en het hoofdgerecht als gevolg had dat ons glas leeg was. Op veel plaatsen wordt je platgegoten waardoor je stontzat het restaurant verlaat en er geen enkel genot meer van de maaltijd kan zijn. Hier zijn we ook geen voorstander van maar het andere uiterste was ook niet leuk. Conclusie : een zeer jonge equippe heeft ons een zeer lekkere lunch laten genieten. Dat extra glaasje rood (2 x 8 EUR) voelde vervelend aan. Er werd ook niet duidelijk gecommuniceerd dat er maar één glas per gerecht inbegrepen was... TIP : Geef de sommelier (die zich wegsteekt en de richtlijnen 1 glas per gang nauwgezet volgt) iets meer vrijheid om mensen die een glaasje extra vragen dit met de glimlach te geven zonder dat er sprake mag zijn van zuiperij.

Stefan Ruysschaert
Reviewed on  20/06/2015 15:48

De kok kan koken maar toch een maar...

Restaurant Terra Rossa

Brusselsesteenweg 227 9090 MELLE - GHENT
placeholder Stefan Ruysschaert KNOKKE, Belgium
StefanRuysschaert
Reviewed on  19/01/2015 21:25

Goede Italiaan in het restaurantarme melle

We bezochten dit restaurant reeds meerdere malen en het eten beviel ons telkens. Zowel de pizza's als de menu's zijn verzorgd. Een typische bediening in machostijl staat garant voor authenticiteit. Een stukje Italië in Melle.

Stefan Ruysschaert
Reviewed on  19/01/2015 21:25