Restaurant Eetkaffee Multatuli

Huidevetterskaai 40 9000 GHENT
Reviewed on  11/08/2019 11:17
Evelyne recommends this restaurant for:

De bediening is enorm vriendelijk en efficiënt. Het personeel is erg g...

De bediening is enorm vriendelijk en efficiënt. Het personeel is erg gedienstig en attent. De service aan tafel kan niet beter; de dienster hield ieder tafeltje goed in het oog, waardoor we niet lang moesten wachten om bediend te worden. Het eten was uitstekend, de dranken idem. Steeds worden de maaltijden hier mooi gepresenteerd, het oog wil ook wat! Ook veganisten en vegetariërs vinden hier hun gading. Ik zou, als veganiste, gelukkig zijn mochten er meerdere veganistische opties op de kaart staan. Ook vegan tapas zouden leuk zijn. Er is ook een heel fijne binnenkoer, waar je bij mooi weer uit de tocht kan eten. Op het terras op straat staan ook tafeltjes, maar daar kan het wel winderig en killig zijn, vooral 's avonds. De prijzen van de gerechten en dranken zijn zeer schappelijk. Dit is een restaurant waar ik zeer graag kom eten, ik ben hier al vaak geweest en heb het me nog nooit beklaagd.

Reviewed on  11/08/2019 11:17
Evelyne recommends this restaurant for:

De bediening is enorm vriendelijk en efficiënt. Het personeel is erg g...

Restaurant Sensunik

Molenstraat 69 2018 ANTWERP
Reviewed on  26/04/2015 02:23

Vegetarische gerechten?

Als vegetariër ben je sowieso al beperkt in dit restaurant. Ik koos een champignonlasagne maar die was al uitverkocht. Dan maar een halloumiburger met frietjes. Ik wist dat halloumi een vegetarische kaas is dus dat leek me een "veilige" keuze. Niets vermoedend at ik ook van de frietjes. Toen ik na afloop van de maaltijd vroeg in welk vet men de frieten bakte, kreeg ik als antwoord "ossenwit"! Ik was zwaar ontgoocheld! Hoe kan men een gerecht vegetarisch noemen als men dierlijk slachtvet gebruikt! Ik merkte dat men in dit restaurant o.a. kaaskroketten serveerde en die ook als "vegetarisch gerecht" presenteerde. Ik heb zware twijfels omtrent de aard van de kaas die men hiervoor gebruikt... de meeste kazen zijn immers niet vegetarisch en na mijn ervaring met de frieten ben ik niet geneigd nog naar deze plek terug te keren... De gerechten werden zeer verzorgd gepresenteerd en de bediening was perfect. Helaas dien ik nog op te merken dat dit een zeer rumoerig restaurant is, rustig tafelen is er niet bij. Ik kon mijn gezelschap nauwelijks verstaan door het omgevingslawaai.

Reviewed on  26/04/2015 02:23

Vegetarische gerechten?

Restaurant Lekker Gec

K. Maria Hendrikaplein 5-6 9000 GHENT
Reviewed on  30/01/2015 01:17
Evelyne recommends this restaurant for:

Wel gezond, lekker, ecologisch... maar voor verbetering vatbaar...

Het systeem vind ik heel goed : je betaalt voor wat je eet. Je bedient jezelf en betaalt dan per gewicht. Dit is goed tegen verspilling van voedsel. Minder goed vind ik de bediening en het interieur. Dat is écht aan een opfrisbeurt toe... Echt gezellig zitten is het hier niet, het interieur zou een beetje meer "aankleding" kunnen gebruiken, zoals tafelkleedjes, gordijnen, planten, kaarsen... en een nieuw behang of een verfbeurt... Ook een beetje stemmige muziek zou hier wel fijn zijn. Al bij al een plek waar het eten wel O.K. is (en ook bio én fair trade), maar wel aan de dure kant en niet zo gezellig.

Reviewed on  30/01/2015 01:17
Evelyne recommends this restaurant for:

Wel gezond, lekker, ecologisch... maar voor verbetering vatbaar...

Restaurant Casa Del Locos

Dendermondesteenweg 470 9070 DESTELBERGEN
Reviewed on  29/01/2015 23:47
Evelyne recommends this restaurant for:

Een aanrader voor een gezellige lunch of diner onder vrienden! Kindjes en vegetariërs ook welkom!

Zeer geslaagde mix van Mexicaanse en Belgische gerechten op de kaart. Ook vegetarische opties. De kindjes kunnen kiezen uit kinderschotels; er zijn ook speelhoekjes voorzien voor hen. De keuken is heel erg lekker maar verwacht geen gastronomie. Dit is de uitgelezen plek om met vrienden, familie of collega's te gaan eten. Voor een romantische tête-à-tête is het wel te lawaaierig... Men wordt hier steeds uiterst vriendelijk en voorkomend ontvangen en correct bediend. Hier voelt een gast zich echt thuis. De prijzen zijn zeer matig. Ook 's namiddags kan je hier komen verpozen bij een koffie met gebak, ijsje of pannenkoek, of een biertje/wijntje. Echt een aanrader!

Reviewed on  29/01/2015 23:47

Restaurant Komkommertijd

Reep 14 9000 GHENT
Reviewed on  29/01/2015 23:28

Te mijden! Tenminste, indien u prijs stelt op een vriendelijke bediening... lekker eten alleen is niet voldoende!

Reeds een aantal keren ben ik naar dit restaurant geweest en haast iedere keer heb ik een "koude douche" moeten incasseren vanwege de dienster. Haar gedrag is werkelijk beneden alle peil. Nooit van mijn leven ben ik zo onvriendelijk behandeld geweest in een restaurant. Het eten vind ik lekker (alhoewel, het zou goedkoper mogen en de wijnen alsook aperitieven zijn veel te duur), maar haast iedere keer dat ik er ging had ik het ongeluk arrogant behandeld te worden door die dienster. Enkele voorbeelden : toen ik er voor de eerste keer heen ging met mijn kleinzoon en uitleg vroeg over hun systeem, kreeg ik als (ongeduldig en bitsig) antwoord dat het "allemaal vermeld stond op de kaart". M.a.w. ik moest het zelf maar uitzoeken. Nog een voorbeeld : toen ik er de laatste keer heenging had ik een clementine genomen die ik niet meteen opgegeten had. Mijn clementine lag op tafel terwijl ik aan mijn koffie bezig was. Toen kwam de dienster naar me toe en sprak me streng toe : "deze clementine dien je wel NU op te eten!"... ik stond perplex, mijn vriend ook. Ik kon geen woord uitbrengen. Dit vond ik er totààl over. Ik voelde me net een klein kind dat een standje kreeg wegens slecht gedrag... Lees de reviews over dit restaurant ook maar eens op Trip Advisor... ik ben niet de enige met zulke slechte ervaringen! Jammer, want het eten is echt heel lekker. Maar dat is voor mij niet voldoende. Mij zien ze daar niet meer zolang die dienster daar werkt. Ik beveel dit restaurant aan niemand aan. Wil je een goed veganistisch restaurant, ga dan naar Lekker Gec bij het Sint-Pietersstation, De Appelier of de Avalon.

Reviewed on  29/01/2015 23:28