Restaurant Restaurant La Paix

placeholder Kristof D'Herde
KristofD'Herde
Reviewed on  05/05/2015 21:32
Kristof recommends this restaurant for:

Al jarenlang klant, maar nu toch wel verrast in negatieve zin..

de voorbije jaren werden we in La Paix steeds opnieuw verrast door de brasserie gerechten op sterren niveau. Vandaag zijn we er na een tweetal jaar opnieuw geweest. Het interieur is veranderd, ongeveer de helft van de zitplaatsen zijn verdwenen, een leger personeel, maar geen klanten ( 6 tafels bezet, vroeger steeds volzet), bankjes werden ook voorzien voor de handtassen van de madammen. De sfeer is dus niet langer de bruine, Brusselse brasserie, in tegendeel. We kozen voor het surprise menu. U wordt niet geïnformeerd uit welke gerechten dit menu is samengesteld. Maar aangezien we in La paix zaten en de Josper al lekker geurde hadden we er alle vertrouwen in. Helaas is de chef's nieuwe stijl kleine en fijne visgerechten geworden. Bordjes in de stijl van the Jane, lekker maar zo schandalig weinig... we hebben 4 gangen groenten en vis bordjes gekregen, als hoofdgerecht een stukje Bresse kipfilet. Scheel van honger ( zelfs op het brood zijn ze zuinig) hebben mijn vrouw en ik nog een extra hoofdgerecht (onglet) bij besteld. Dit was heel lekker, dat mag natuurlijk ook wel aan 45 euro p.p. Kortom, we hebben lekker gegeten, maar voor dit soort eten ben je beter en vooral goedkoper in andere sterrenrestaurants. Zijn a la Carte gerechten zijn nog steeds top, maar duur ( voorgerechten kosten gemiddeld 40 a 50 euro), de menu's zijn eerder een showcase van mr. Martin zijn kunde met vis en vergeten groenten en kruiden.. Jammer want voor zo'n soort keuken bestaan er al genoeg andere toppers..

Jan Maes
Replied on 06/10/2015 18:58

Ben het 100 procent met u eens.Gaan er voorlopig niet terug.Het heeft zijn eigenheid verloren.

Kristof D'Herde
1 Review
Reviewed on  05/05/2015 21:32
Kristof recommends this restaurant for:

Al jarenlang klant, maar nu toch wel verrast in negatieve zin..

Jan Maes
Replied on 06/10/2015 18:58