Restaurant La Durée

Leenstraat 28 8870 IZEGEM
patrick standaert
patrickstandaert
Reviewed on  08/10/2012 20:13

deze gerechten van hoog niveau verdienen een hartelijke omkadering van wijn en personeel

Hier word je bediend door zeker 5 mensen die als robots hun zinnetje opzeggen. Het fijn interieur moet voor de warmte en persoonlijkheid zorgen. Champagne aan 14 of 19 euro per glas. De aangepaste wijnen blinken uit in hun onaangepast zijn (wat niet betekent dat ze slecht zijn) en worden zeer schaars geserveerd. De gerechten die de keuken verlaten zijn soms onvolledig (saus ontbrak bij het eerste gerecht en de foie gras bij het hoofdgerecht). Deze herhaalde onachtzaamheid is zeer te betreuren daar de gerechten zelf van zeer hoog niveau waren en de chef duidelijk veel in z'n mars heeft. We misten hartelijkheid in de zaal en afstemming wijn-gerecht. De gerechten waren onvolledig maar **

patrick standaert
Reviewed on  08/10/2012 20:13

Restaurant Philippe Nuyens

Jules de Troozlaan 78 8370 BLANKENBERGE
patrick standaert
patrickstandaert
Reviewed on  08/10/2012 19:36

aangepaste wijn is hier geen loze belofte, de ster roept echter vragen op

Hier stap je na een strandwandeling in jeans en stapschoenen zo binnen. Wie opgekleed is voelt zich wellicht onwennig. De ontvangst is huiselijk en correct en dit sluit aan bij het interieur dat jammergenoeg ouwbollig aandoet (stoelen, vloer,...). Het is ons niet meteen duidelijk hoe we ligging en interieur aan een sterrenrestaurant moeten linken. Wat de drank betreft geven we aan dat deze perfect afgestemd is op de maaltijd!!! De gerechten echter waren niet allemaal fantastisch (duif was taai, gourmandises bij koffie kwamen uit de supermarkt)Het voorgerecht was wel een voltreffer. Goede artisanale produkten en een update van het interieur en dan begrijpen we de ster.

patrick standaert
Reviewed on  08/10/2012 19:36