Restaurant De Laet & Van Haver Dining

Kapelstraat 102 2540 HOVE
Reviewed on  04/06/2015 14:45

Superieur vlees, maar prijzig

We kwamen met 6 en moesten hier goed op tijd voor reserveren. Het eten was subliem en vers afgesneden. We hebben gekozen voor de degustatie van entrecôtes, een absolute aanrader, met enkele personen, elks 4 stukjes van 4 verschillende rundersoorten. Een entrecôte op zichzelf is lekker, maar pas bij de degustatie komen alle verschillende smaken echt tot hun recht. Een absolute aanrader. Jammer genoeg zijn niet alle stukjes vlees even goedkoop. De open keuken is een leuk gegeven, alleen heb je inderdaad een beetje rook die zich in de richting van de zaal verspreid. Fijne avond gehad, de rekening moet je erbij nemen.

Reviewed on  04/06/2015 14:45

Superieur vlees, maar prijzig

Restaurant De Vondeling

Koning Albertstraat 19 2547 LINT
Reviewed on  04/06/2015 14:33

Huiselijke gezelligheid

Wij komen hier regelmatig voor verschillende gelegenheden. De brasserie speelt vooral in op het huiselijke gevoel en dat werkt. In de tuin beschikt men over een gezellig terrasje. Soms kan het een beetje luidruchtig zijn, vooral in de omgeving van de toog (door de combinatie café/restaurant) die centraal opgesteld staat. Maar er zijn genoeg uithoekjes waar je, als je ernaar vraagt, kan in wegkruipen. Het eten is degelijk, af en toe een klein foutje, maar niets waar je van wakker ligt om dat de bediening zeer attent en sociaal is. Verwacht hier geen etikette, maar bijvoorbeeld hier en daar een grapje met het personeel kan zeker. Ook als groep kan je hier terecht in het afsluitbaar gedeelte. We hebben zelfs een keer (zonder het te beseffen) gereserveerd op een voetbalavond (België - ?), we hebben dan gegeten in de aparte ruimte, relatief rustig en op tijd ons eten gehad en daarna lekker mee de 2e helft gaan supporteren. Ideaal als je even onbezorgd, zonder eerst 5 lagen make-up te moeten leggen, in huiselijke sfeer een maaltijd wil nuttigen.

Reviewed on  04/06/2015 14:33

Huiselijke gezelligheid

Restaurant De Genieter

Markt 14 9880 AALTER
Reviewed on  04/06/2015 14:09

Teleurstelling door extreme wachttijden

Aankomst: ±19u45; Vertek: ±22u50; We kwamen hiernaartoe afgezakt na een dagje Gent en omgeving. Vermits we niets gepland hadden waren we blij hier terecht te kunnen. De kaart zag er zeer aanlokkelijk uit. We kregen een tafeltje voor 2, het middelste van 3 tafeltjes, die bijna tegen elkaar stonden. Alsof je als sardientjes in een blikje zit, omdat ze graag zoveel mogelijk omzet draaien op een avond. Het duurde niet lang voor het restaurant vol zat. Later op de avond zijn zeker nog een 10tal koppels binnengekomen, aan wie gevraagd werd om in het aanpalende café te wachten. Het voorgerecht kwam tijdig uit de keuken, maar toen begon de chaos, vermits er nog een 10tal wachtende koppels waren begonnen de tafels met keuze voorgerecht/hoofdgerecht of hoofdgerecht/dessert, voorrang te krijgen op tafels met 3/4-gangenmenu's, zoals wij en het koppel naast ons, om snel plaats te maken. Desondanks, gebaseerd op het uur dat wij buiten waren, denk ik niet dat iedereen nog eten gehad heeft. Om die reden hebben wij bijna 2u op ons hoofdgerecht moeten wachten, ONAANVAARDBAAR. We zouden vertrokken zijn, maar we zijn vreemd in de omgeving en waren overtuigd dat het meteen wel zou komen. Het eten was wel erg lekker, maar een flauw excuus en een aangeboden koffie konden de wachttijd niet goedmaken. We hadden trouwens geen zin om te wachten op de koffie en mijn alternatieve voorstel om de extra fles water (besteld tijdens het wachten) van de rekening af te trekken werd van de hand gedaan. Lekker eten, maar zeer teleurstellende bediening. Ze hadden geen 20 mensen moeten vragen te wachten in de hoop op extra omzet, terwijl dit duidelijk niet haalbaar was. Hopelijk hebben ze ondertussen bijgeleerd.

Reviewed on  04/06/2015 14:09

Teleurstelling door extreme wachttijden

Restaurant Koozie

Kesselsesteenweg 150 2500 LIER
Reviewed on  01/06/2015 17:33
Stoere recommends this restaurant for:

De service bepaalt je avond en je eten.

Samengevat: degelijke maaltijd voor een normale prijs, en een fijne avond als je geluk hebt met de bediening en het restaurant niet volledig volzet is. Wij stoppen hier regelmatig, meestal ongepland, voor een diner met 2 of 4 volwassenen. Prijs/kwaliteit: De kwaliteit is algemeen genomen goed. Dit stemt ook overeen met de prijs die ervoor gevraagd wordt. Verrast wordt je hier niet. Af en toe verschijnen er leuke suggesties op de kaart, maar deze zijn niet elke maand even creatief. Gelukkig kan je dit op voorhand opzoeken op de website, die overzichtilijk en up-to-date is. Kader: De indeling biedt voor iedere tafel voldoende persoonlijke ruimte. In de zomer is het terras zeer gezellig (Vooral voor gezinnen met kinderen dankzij de speeltuin. Wil je geen last van rondrennende kinderen, zoek dan een tafel aan de andere zijde van het terras uit.) Service: Het zwakste punt jammer genoeg. De bediening is wisselvallig. Je hebt geluk nodig om de juiste ober te treffen voor een geslaagde avond. De meeste vaste werkkrachten leveren goed werk, al kan het voorkomen dat ook zij humeurig in de zaal rondlopen. Het enthousiasme is op sommige avonden (vooral op weekdagen) een beetje zoek. Regelmatig verschijnen ook nieuwe gezichten, die niet altijd even goede prestaties leveren. Jammer genoeg worden deze fouten niet altijd opgevangen door meer ervaren collega's of in door de keuken. De problemen doen zich vooral voor op drukke dagen (vrijdag-zaterdag). Bij volle bezetting kent de keuken en het zaalpersoneel problemen om kwalitatief werk te leveren en kunnen de wachttijden behoorlijk oplopen. Wanneer de zaal vol is en gevraagd wordt om even aan de toog te wachten, zou ik dit zeker afraden. Desondanks, met een beetje geluk, heb je een prima avond.

Reviewed on  01/06/2015 17:33
Stoere recommends this restaurant for:

De service bepaalt je avond en je eten.

Restaurant Lispanne

Jozef Nellenslaan 201 8300 KNOKKE-HEIST
Reviewed on  01/06/2015 14:43

Superieure prijs/kwaliteit-verhouding

Zeer goede kwaliteit service en eten. Bovendien was de rekening op het einde van de avond niet overdreven, in tegenstelling tot de concurenten in de omgeving. Zeker niet als je opteert voor de voorgestelde menu's (die best nog wel wat keuzemogelijkheden bevatten). Een aanrader.

Reviewed on  01/06/2015 14:43

Superieure prijs/kwaliteit-verhouding