We have no photo of this restaurant yet
Add a photo
Bistro
Tuesday, Saturday
Show phone number Email

Pip
Pip recommends this restaurant for: Couples, Kids, Price/quality

Eerlijk en gezellig

Vriendelijke bediening, ze laten je rustig kiezen en zijn zeer vriendelijk in omgang. Over de menu kan ik weinig zeggen, maar de salade met warme geitenkaas die ik nam was lekker en eerlijk, puur van smaak. Samen met een vriendin had ik er een fijne avond. De andere mensen rondom ons leken het ook erg naar hun zin te hebben, de sfeer was heel gemoedelijk. Eenvoudig, maar zeker een aanrader!

Karel
Karel recommends this restaurant for: Couples, Kids, Price/quality

Lekkere verfrissend dessert op een warme avond

Samen met mijn echtgenote een 'dame noire' gaan eten. Plezant dat we buiten konden zitten op rustig terras. Lekker chocolade-ijs, niet te zwaar en lekkere warme chocoladesaus. Vriendelijke bediening. Het was al tegen sluitingstijd, maar dat was geen probleem.

Wanna
Wanna recommends this restaurant for: Couples, Groups, Kids, Business lunch/dinner, Price/quality

Lekker, gezellig, toffe uitbaters!

Tof eenvoudig restaurantje, met gezellig zomerterras , met superlieve en gezellige uitbaters, met heerlijke schotels, en originele gerechtjes! Zeker een aanrader en eigenlijk toegankelijk voor iedereen ! Keep on doing this nice job!

Marijke
Marijke recommends this restaurant for: Couples, Groups, Kids, Gastronomy, Price/quality

Lekker biologisch eten!

Sinds er nieuwe uitbaters zijn (ik had eerder negatieve dingen gehoord van De Retenue), wordt er gekookt met liefde en passie! Dat is te merken aan de mooi verzorgde borden met verse producten. Elk gerecht is er echt lekker, maar mijn favoriet is de salade met geitenkaas! Altijd lekker klaargemaakt met veel groenten, fruit en een heerlijke lichte dressing! Verrukkelijk gewoon! De moeite om de inwendige mens eens goed te verwennen!

Saskia

Teleurstelling

Wij zijn een week geleden gaan eten in deze brasserie. Het was er koud en het geheel was rommelig. Dan het eten, eerst een voorgerecht en dan een slaatje. Eerst en vooral is de vraagprijs niet evenredig met wat je voorgeschoteld krijgt. De kaaskroketten worden geserveerd met wat sla bij. De kroketjes zelf zijn van één of ander goedkoop huismerk uit het warenhuis, niet echt slecht en niets mis mee maar de vraagprijs van 9€ zeker niet waardig. Daarna een slaatje met gerookte zalm en garnalen. 3 kleine stukjes (hapjes) gerookte zalm en een aantal roze garnalen. Het feit dat ze roze gebruiken zou moeten vermeld worden op de menukaart, je gaat er van uit dat dit grijze gaan zijn. Dit slaatje heeft 15,50€ gekost en was dus echt overprijst. Ook de portie sla was zeer klein, bijkomend zaten er 4 stukken witloof bij waarvan er 2 bruine vlekken hadden. Deze zaak moet nog veel leren, eerlijke prijzen vragen voor hun producten en respect hebben voor de klant! In mijn ogen zelfs die twee sterren recensie niet waard.

Nona

Via de Bongo-bon kom je op plaatsen waar je...

Met de Bongo-bon dit eetcafé in Heverlee uitgekozen. De sfeer binnen is best ok, maar we verkiezen om buiten te gaan zitten omdat het mooi weer is. Nu, een slecht verzorgd terras vol rommel (leen adder, opgestapelde stoelen, een versleten parasol, etc.) maakt niet echt dat je van een gezellig terras kunt spreken... Nochtans zou je met de vrij ruime stadstuin zo veek meer kunnen doen. Naast ons zit slehts één jong koppel te aperitieven, de rest van het terras is en blijft leeg. De bediening, een intrieste dienster, is vriendelijk, maar ze heeft de horecamicrobe niet echt te pakken. Ze probeert, maar haar blik is zo droevig dat ik gaandeweg medelijden met haar krijg.. Toch probeert ze haar best te doen, maar haar beperkte kennis van het Nederlands speelt haar parten. We opteren de hapjesmix (6,5 euro), gevolgd door de pasta arrabiata (12,5 euro en de pasta vegetariana (10,5 euro) en we sluiten af met een dame blanche. Aangezien we toch wel op een rare plaats vertoeven, houden we ons hart vast voor het eten. Vrij snel komt het voorgerecht: gefrituurde hapjes met sla die allesbehalve vers is. Nadien maakt de kok het gelukkig goed met pasta die al dente is met een lekkere saus, voor zowel m'n gezelschap als voor mij. De dame blanche is OK. Omdat we echt medelijden hadden met de dienster, geven we haar een serieuze fooi, want veel heeft ze/haar baas aan ons niet verdiend (->bongobon). Dit adresje is geen aanrader, maar als je een goede daad wilt doen, kom dan gerust eens eten bij deze mensen.

Catheleyne

De retenu is een ideaal huis-restaurant. Je...

De retenu is een ideaal huis-restaurant. Je krijgt er eenvoudige maar overheerlijke schotels. De gerechten worden supersnel opgediend, de schotels zijn enorm verzorgd en bovenal heerlijk. Keer op keer slaagt de kok erin om in een mum van tijd een perfect gebakken stuk vlees of kip op je bord te toveren. De bediening is altijd met de glimlach. Wij gaan er in elk geval week na week terug.